Als u de eigenaar van een vaartuig bent, moet u vroeg of laat de reparatieservice van een boot of een jacht gebruiken. En ongeacht hoe nauwgezet het jacht wordt onderhouden, vroeg of laat komt het verplichte preventieve onderzoek. En op dit moment kunnen de meest onaangename verrassingen worden geïdentificeerd, die dringend moeten worden weggedaan. Dergelijke verrassingen zijn kleverige slibafzettingen, algen, micro-organismen en kleine fauna. Bovendien kunnen er gaten in het vaartuig zijn als gevolg van het raken van scherpe voorwerpen, scheuren, gebarsten platen, slijtplekken, plastic vegen en nog veel meer. 

Ongeacht het soort schade, kan de romp van het jacht worden gerepareerd. Het is echter bijna onmogelijk om het zelf te doen omdat voor deze doeleinden een speciale tool en kennis van technologie is vereist. Als reparaties persoonlijk worden uitgevoerd, is er geen garantie dat al het werk correct zal worden uitgevoerd en het jacht zal opnieuw een ongeschonden romp ontvangen en kan worden gelanceerd eb langdurig gebruikt.

Verlaat een aanvraag om berekening nl

Feedback

Bedankt, je bericht is afgeleverd!

Om het verschenende probleem niet te verergeren moeten alle reparatiewerkzaamheden van de kunststof romp van het jacht aan specialisten toevertrouwd worden. Ons bedrijf is gespecialiseerd in het repareren van scheepsrompen van jachten van alle groottes. We beschikken over de nodige materiaal- en technische basis, professionele uitrusting en gereedschappen, uitgebreide ervaring op dit gebied en gekwalificeerde specialisten die al jarenlang verschillende soorten jachtreparaties uitvoeren.

Yacht reparatie wordt uitgevoerd met behulp van de nieuwste technologie, gecertificeerde originele apparatuur. Сomponenten van hoge kwaliteit zijn gebruikt voor jachten, ook onderdelen en materialen die door de fabrikant worden aanbevolen.

Reparatiewerkzaamheden moeten worden uitgevoerd in een afgesloten, goed geventileerde ruimte, waar geen tocht is. Werk buiten kan alleen worden gedaan als er geen wind is. De ideale luchtvochtigheid is 60-70%.

Als de gebreken aan de behuizing gering zijn, hebt u stopverf nodig. Voor het aanbrengen van de stopverf is het echter noodzakelijk om de voorbereidende werkzaamheden in de beschadigde uit te voeren:

• In eerste instantie moet het defect worden "geopend" met behulp van licht tikken met de gereedschapshandgreep.

• Schadebegrenzingen moeten open zijn en alle achterblijvende fragmenten zijn verwijderd.

• Het beschadigde gebied wordt schoongemaakt.

• Het behandelde plastic wordt gewreven of afgeblaasd door pneumatisch gereedschap.

• Ontvetten.

 

Pas na het uitvoeren van deze acties kan stopverf worden toegepast. Hier moet echter rekening worden gehouden met het feit dat fiberglas in zijn eigenschappen verschilt van metaal en hout, dus de samenstelling van de stopverf moet compleet anders zijn en is bedoeld voor gebruik op polyester.

Stopverf toepassing wordt uitgevoerd met de spatel. Als er een diepe scheur is, worden enkele lagen aangebracht. Een laag polyester moet tussen de lagen van stopverf worden gelegd. Deze technologie wordt gebruikt om fiberglas te herstellen. Alleen door deze methode is het mogelijk om de sterkte en het originele uiterlijk naar de beschadigde sectie terug te brengen.

Als er een doorgaand gat op de romp is, wordt het uitgesneden in de vorm van een rechthoek met afgeronde hoeken. De uiteinden van het gat worden afgeveeld om een afschuining te vormen. De breedte moet tien keer de dikte van het plastic van de romp van het jacht zijn. Met behulp van bijvormen wordt polyester beurtelings met een stopverf als inzetsel aangebracht. Zodra het werk is gedaan, wordt het schuren van de toplaag van stopverf uitgevoerd, wordt priming uitgevoerd en wordt verven uitgevoerd. De laatste fase is polijsten, wat het jacht een glans en een chique uitstraling zal geven.

Ondanks de schijnbare eenvoud van reparatiewerkzaamheden, moeten ze uitsluitend door specialisten worden uitgevoerd, omdat alleen zij de gebreken van de romp correct kunnen beoordelen en reparaties van hoge kwaliteit kunnen uitvoeren.